Zmiana sylwetki metodą małych kroków

Zmiana sylwetki metodą małych kroków

Każdy marzy o wyglądaniu jak model, czy modelka z plakatu. Płaski brzuch, wyrzeźbione ciało, jędrne pośladki, to wizja siebie w niedalekiej przyszłości. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że idzie za tym oczywiście ciężka praca, duże zaangażowanie, czy masa wyrzeczeń.

Wśród Polaków jest to najpopularniejsze postanowienie, które łączy się z odpowiednią dietą oraz ćwiczeniami fizycznymi. Najlepszym przykładem jest tutaj bardzo duży ruch na siłowniach w styczniu. Niestety, po miesiącu, gdy pierwsze karnety zaczną tracić ważność, dużo społeczeństwa rezygnuję z kontynuowaniem tego postanowienia, szukając przy tym wielu wymówek.

 

Chodząc na siłownie samemu jest się bardzo ciężko zmotywować. Często głos wewnętrzny podpowiada, aby rzucić to zajęcie. Podrzuca pomysły jedzenia fast foodów, chipsów, czy pizzy. Dla wielu osób takie rozwiązanie staje się najlepszą opcją, przez co zrzucają swoje niepowodzenie, oraz sytuację zdrowotną na inne czynniki, niezwiązane z nim samym. Dlatego warto już na starcie aktywności fizycznej, znaleźć sobie grupę, która będzie się wzajemnie wspierać w ciężkich chwilach. Chodząc wspólnie na zajęcia, jest to najefektywniejsze. Jednak, kiedy nie ma takiej możliwości, można skorzystać z udogodnień dwudziestego pierwszego wieku i udzielać się w social mediach. Nawiązywanie nowych znajomości, wyszukiwanie osób podobnych do siebie, nigdy nie było tak proste jak teraz, więc można to wykorzystać do wszystkiego.

 

Najważniejszym pytaniem w głowie każdego człowieka jest oczywiście: „jak zacząć?”. Każdy to robi na swój sposób, jednak zazwyczaj najszybciej zapał tracą ci, co są najbardziej napaleni na zmiany. Zbyt intensywny trening, dieta, czy inne zajęcie spowoduje równie szybkie wyładowanie energii. Przy szybkim braku efektów, motywacja spada od razu.

Metoda małych kroków jest tutaj najlepszym rozwiązaniem. Niewielka aktywność, ale codziennie spowoduje, że stanie się to nawykiem.

Przykładem małych kroków może być spacer, rozciąganie, czy nawet skakanie na skakance. Zwiększenie codziennej aktywności spowoduje większe chęci podejmowania kolejnych działań.