Plusy posiadania własnej wyspy handlowej

Plusy posiadania własnej wyspy handlowej

Prowadząc firmę zajmującą się handlem nie możemy stać w miejscu – musimy stale poszukiwać nowych źródeł zarobku, nie tylko w oferowanych przez nas produktach, ale i miejscach świadczenia naszych usług czy chociażby tym, w jaki sposób przyciągamy do naszej firmy klientów. Jednym z chętnie wybieranych, ale na pewno nie dostępnych dla każdej branży, miejsc świadczenia usług sprzedażowych są galerie handlowe, a obecność w nich wcale nie musi wiązać się z koniecznością otwarcia dużego sklepu https://kreo-market.pl/produkty/stoiska-handlowe/ . Jego alternatywą są wyspy handlowe – dlaczego warto w nie zainwestować? Na jakie korzyści możemy liczyć i – co najważniejsze – jak powinna wyglądać nasza wyspa, aby przyciągała do siebie jak największe ilości klientów?

Zalety płynące z posiadania wyspy handlowej w galerii

Posiadanie własnej wyspy handlowej w galerii, choć jest w stanie kosztować naprawdę sporo, niesie ze sobą sporo plusów. Do tych największych należą między innymi:

  • dostęp do szerokiej bazy klientów – nie musimy starać się i inwestować w marketing; galerie handlowe codziennie są odwiedzane przez tysiące klientów; co ważne, są oni nastawieni na wydawanie pieniędzy – właśnie w tym celu odwiedzają przecież galerie;
  • prestiżowe miejsce – sama obecność w galerii handlowej sprawia, że reputacja naszej firmy rośnie, a klienci obdarzają ją większym zaufaniem i chętniej zostawiają w niej pieniądze; ufają, że firma, która znajduje się w galerii nie zniknie z dnia na dzień i nie mogłaby oferować kiepskich jakościowo produktów;
  • możliwość szybkiego zbudowania marki – galeria jest świetnym miejscem na budowanie własnej marki – nawet jeśli przechadzająca się po niej osoba nie zajrzy na naszą wyspę i nie skorzysta z jej usług, na pewno zwróci na nią uwagę; zwłaszcza, że wyspy zazwyczaj ulokowane są na środku korytarza, a przejście obok nich jest czymś nieuniknionym;
  • szansa na bazowanie na spontaniczności – klienci robiący zakupy w galeriach handlowych są specyficzni, gdyż nie zawsze są nastawieni na zakup konkretnej rzeczy; często decydują się na odwiedziny w galerii celem spędzenia wolnego czasu, równie często oddając się tak zwanym “spontanicznym zakupem” – jeżeli nasz produkt jest odpowiedni do takowych (przede wszystkim pod względem ceny), jesteśmy w stanie sprzedać go również tym osobom, które wcześniej nie planowały jego zakupu;
  • darmowy kolportaż i reklama – roznoszenie ulotek jest czymś, za co zawsze musimy płacić; w przypadku posiadania wyspy handlowej możemy robić to za darmo, po prostu zostawiając nasze ulotki na ladzie; dzięki temu ludzie rzeczywiście zainteresowani naszymi usługami sięgną po nie; samo istnienie w galerii handlowej jest też dla nas reklamą – ludzie bardzo przywiązują się do miejsc tego typu, często utożsamiając konkretne marki właśnie z ich lokalizacją wewnątrz wybranej galerii.

Czym powinna się cechować wyspa handlowa naszej firmy?

Podstawą dobrze prosperującej i przynoszącej wymienione przez nas powyżej korzyści wyspy handlowej jest właściwy jej projekt. ten powinien brać pod uwagę nasz konkretny produkt, ale też konfrontować naszą wizję z tym, czego wymaga od nas konkretna galeria handlowa. Ta zazwyczaj oczekuje wpisania się w konkretny szablon i ogólną stylistykę wszystkich wysp handlowych. Dopasowując się do tego zadbajmy, aby nasza wyspa zawierała jak najwięcej szklanych ścian – to one umożliwiają nam odpowiednią ekspozycję produktów. Skoro o niej mowa – im więcej produktów wyeksponuje na froncie, tym lepiej. Pamiętajmy, że te rzeczy, które znajdują się na zapleczu po prostu się nie sprzedają – szafki pod wyspą traktujmy zatem jako źródło zapasowych produktów, jak najwięcej z tych podstawowych wystawiając przodem do klienta.

W dobrym projekcie wyspy handlowej liczy się również właściwe umiejscowienie lady https://kreo-market.pl. Ta powinna znajdować się w miejscu dobrze widocznym, ale jednocześnie nieinwazyjnym – obecność sprzedawcy nie powinna być od razu oczywista, a klient powinien mieć możliwość samodzielnego zapoznania się z paletą produktów oraz ewentualnego szybkiego skonsultowania się ze sprzedawcą (oraz, w najlepszej dla nas sytuacji, dokonania zakupu). Lada powinna znajdować się na odpowiedniej wysokości, właściwej również dla osób niepełnosprawnych.

Podsumowanie

Wyspy handlowe stanowią świetną opcję dla firm zajmujących się handlem i choć nie sprawdzą się w przypadku każdej (tutaj kluczem jest rodzaj oferowanego produktu), dla wielu mogą stanowić furtkę do wielkiej kariery, dużej rozpoznawalności oraz ogromnego zarobku. Decydując się na nie wybierzmy jednak taką galerię, która będzie nie tylko popularna i dobrze zlokalizowana, ale też zaoferuje nam najlepsze warunki najmu – im mniejszy czynsz będziemy musieli zapłacić i im przyjaźniejsze będą warunki, na jakich będzie odbywać się nasza współpraca, tym lepiej będzie prosperować nasza firma i tym szybszego jej rozwoju będziemy mogli dokonywać. Jak bowiem warto odnotować, na jednej wyspie handlowej mało która firma kończy – zwłaszcza, że odpowiednie podejście do całego tematu jest w stanie przynieść tak motywujący do dalszego ich otwierania profit.

Comments are closed.