Kilka wskazówek, jak zaprojektować dobry baner reklamowy

Kilka wskazówek, jak zaprojektować dobry baner reklamowy

Kilka wskazówek, jak zaprojektować dobry baner reklamowy. Jeśli chcesz zwiększyć ruch internetowy dzięki lepszym reklamom, powinniśmy zadać sobie pytanie: na czym polega projektowanie banerów reklamowych? Koncentruje się ono przede wszystkim na systematycznym tworzeniu skutecznych banerów zgodnie ze starannie przemyślanymi wskazówkami.

Skuteczne i standardowe rozmiary banerów

Najpopularniejszymi standardowymi rozmiarami banerów są:

  • 728×90 pikseli  – długi baner,
  • 300×600 pikseli – baner na połowę strony,
  • 300×250 pikseli – średni prostokąt,
  • 336×280 pikseli – duży prostokąt.

Pamiętajmy o umieszczeniu banera we właściwym miejscu. Najlepiej, by znajdował się w górnej części strony, blisko głównej treści. Zwróćmy uwagę na hierarchię. Skuteczność naszego banera jest w dużej mierze uzależniony od właściwej równowagi. Dobry baner zwiększy świadomość marki i ruch na stronie internetowej. W banerze powinno się znaleźć logo naszej firmy. W ten sposób zbudujemy świadomość marki. Powinno być widoczne, ale nie może jednocześnie przysłaniać interesującej czytelnika wiadomości lub wezwania do działania.

reklama SzczecinPamiętajmy, że baner może przedstawiać oferowaną usługę lub produkt. Zwróćmy uwagę czytelnika na atrakcyjną ofertę i ceny. Możemy umieścić takie slogany jak: „Wysoka jakość” lub „50% zniżki” albo „Tylko dzisiaj możesz kupić…” Taka informacja powinna zdominować baner i to ją, odbiorcy mają zobaczyć jako pierwszą. Wezwanie do działania to tekst lub przycisk, zachęcający użytkowników do kliknięcia. Możemy zachęcić odbiorców, używając takich zwrotów, jak „Dowiedz się więcej”, „Kliknij tutaj”, „Zobacz tutaj”. Wezwanie do działania powinno się znaleźć na środku banera. Kierujmy się prostotą w tworzeniu treści i dobieraniu efektów wizualnych.

Odpowiedni projekt banera

W zależności od tego, jaki typ banera wybierzemy, przyciski wzywające do działania, mogą często zwiększać współczynnik klikalności (CTR) reklamy. Tego typu baner najlepiej umieśćmy w prawym dolnym rogu. Wybierzmy kontrastowy kolor. Zawsze zachowujmy spójność przy projektowaniu banerów. Baner powinien charakteryzować się wyraźnie określoną ramką. Nasze oczy naturalnie zwracają uwagę na obiekt, znajdujący się w banerze. Skuteczne banery reklamowe mają jasno zdefiniowaną ramkę, z rozciągniętą grafiką. Jeśli grafika będzie biała, wybierzmy szarą ramkę o szerokości 1 piksela.

Tekst powinien od razu być czytelny. Pamiętaj o właściwych czcionkach. Możemy też zastosować animacje. Zwykle animowane banery reklamowe są skuteczniejsze od statycznych. Możemy je umieścić na stronach internetowych. Jednak upewnijmy się, że nie odwracają uwagi odbiorców od głównej wiadomości reklamy. Jeśli już zdecydujemy się na animacje, pamiętajmy, że mają być proste. Nie mogą trwać dłużej niż 15 sekund. Nie mogą się zapętlać więcej niż 3 razy. Zastanówmy się nad tym, aby w ostatniej klatce animacji znalazło się wyraźne wezwanie do działania. Jeśli reklama wizualnie wtapia się w witrynę, zwiększamy zaufanie wśród odbiorców. Jednak musi jednocześnie chociaż trochę od niej odróżniać. Banery reklamowe zawsze muszą być widoczne i klikalne.

Cenne rady

Nasz baner reklamowy powinien zawierać link do strony docelowej. Ma przekierowywać do oferty. Upewnijmy się, że reklama pasuje do naszej marki i strony docelowej. Wtedy klienci nie będą zdezorientowani.

Tekst w banerze powinien się wyróżniać. Dlatego użyjmy kontrastujących i odważnych kolorów. Banery nie zawsze muszą być subtelne.

Jeśli chcemy podkreślić naszą wiadomość, wybierzmy odpowiednią grafikę i zdjęcia. Powinny być bezpośrednio związane z naszym produktem. Nie używajmy żadnych abstrakcji. Jeśli nie stać nas na profesjonalną sesję zdjęciową, wybierzmy niedrogą licencję na zdjęcie. Możemy znaleźć miliony zdjęć wysokiej jakości. Jeszcze lepiej, jeśli się zdecydujemy na oryginalne ilustracje lub grafikę, stworzoną przez fotografa.

Jednak nie zawsze musimy umieszczać zdjęcia w naszym banerze. Możemy zdecydować się na chwytliwy slogan i ciekawe czcionki. Baner będzie równie skuteczny.

Wybierzmy odpowiednie kolory. Każdy kolor wywołuje inne emocje u odbiorców. Jest pierwszą rzeczą, na jaką zwraca się uwagę.  Kolory są subiektywne i w różnych kulturach mogą oznaczać coś innego. Przy dobieraniu kolorów zastanówmy się, do jakiej grupy docelowej kierujemy nasz baner.

  • Czerwony – pasja, gniew, podniecenie i miłość.
  • Pomarańczowy – żart i energia.
  • Żółty – motywacja, światło słoneczne, życzliwość.
  • Zielony – zdrowie, świeżość, bogactwo, środowisko, wzrost, pielęgnacja i nowy początek.
  • Niebieski – bezpieczeństwo, zaufanie, jasność, dojrzałość, spokój, intelekt, formalność, odświeżenie, chłód i męskość.
  • Fioletowy –luksus, honorarium, ekstrawagancja, mądrość, magia, kobiecość i kreatywność.
  • Różowy – miłość, słodycz, kobiecość, młodość i dzieci.
  • Czarny – ekskluzywny, tajemnica, nowoczesność, siła, prestiż, luksus i formalność.
  • Biały – czystość, niewinność, nowoczesność, sterylność, prostota, uczciwość i nieśmiałość.
  • Brązowy – natura, drewno, skóra, powaga, męskość, wytrzymałość i pokora.
  • Szary – neutralność i praktyczność.

Pamiętajmy o małych rozmiarach plików. Im mniejszy,  tym lepszy. Użyjmy poprawnego formatu pliku. Najlepszy będzie JPG, PNG, GIF lub HTML5.

Comments are closed.