Ile miesięcznie kosztuje pozycjonowanie

Ile miesięcznie kosztuje pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych jest to obecnie podstawa, w prowadzeniu biznesu internetowego. Jak się jednak okazuje również prowadzenie interesu w realu, jest powiązane z pozycjonowaniem stron. Chociażby z tego powodu, że właściwie nie ma obecnie firm, które prowadziłyby własną działalność tylko i wyłącznie w rzeczywistym świecie. 

Bardzo wiele też zmieniło się na przestrzeni lat, ponieważ chociaż byśmy prowadzili teraz tylko i wyłącznie w punkcie rzeczywistym biznes, to jednak o nas informacje będą wyszukiwane właśnie przede wszystkim za pomocą sieci internetowej, więc tak naprawdę musimy mieć dobrze pozycjonowaną stronę internetową. Powinna taka być chociażby dlatego, aby mogli nas nasi potencjalni klienci nasi zauważyć. Zastanowimy się za chwilę nad tym, ile może kosztować pozycjonowanie strony internetowej i zrobimy to na przykładzie Warszawy.

Dlaczego akurat Warszawa?

Wiele osób mogłoby się w tym momencie zastanowić, dlaczego akurat to Warszawę, chcemy wziąć na tapet. Tak naprawdę nie chodzi tutaj o to, że przykład Warszawy jest najlepszym reprezentatywnym przykładem, w którym to stawki są najbardziej stabilne, czy nie chodzi też o to, że w Warszawie jest strony wypozycjonować najłatwiej. Prawda jest taka, że mówimy tutaj o Warszawie dlatego, że konkurencja na warszawskim rynku jest największa i wypozycjonowanie strony w Warszawie, jest najtrudniejsze. Dlatego jeżeli będziemy mówić o jakichkolwiek stawkach, to raczej możemy założyć, że są to stawki stosunkowo realne oraz z drugiej strony, są to stawki najwyższe w całym kraju, więc możemy się spodziewać, że pozycjonując stronę na przykład w Warszawie, zapłacimy więcej niż w jakimkolwiek innym mieście. Analogicznie możemy powiedzieć, że pozycjonując stronę gdziekolwiek indziej, zapłacimy taniej niż w Warszawie. W kwestii małego sprostowania, strony nie pozycjonujemy oczywiście w mieście, tylko w internecie i pozycjonujemy podane miasto, jednak aby łatwiej tutaj było pewne rzeczy opisać, będziemy mówić, że pozycjonujemy strony w Warszawie, bądź na przykład we Wrocławiu.

Rozmiar miasta ma znaczenie

Przede wszystkim musimy sobie powiedzieć, że rozmiar miasta, w którym pozycjonujemy strony internetowe ma dość duże znaczenie. Przede wszystkim z tego powodu, że w większości branż zależność jest taka, że w im większym mieście prowadzimy działalność, tym większej konkurencji spodziewać się możemy. Konkurencja w świecie rzeczywistym to jedno, ale z drugiej strony jeżeli każdy musi pozycjonować swoją stronę internetową, to w dużym mieście jest na rynku pozycjonowania dużo większa konkurencja. Innymi słowy oznacza to chociażby tyle, że konkurując z większą liczbą firm, dużo trudniej jest pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ostatecznie musimy przeznaczyć większe kwoty na to, aby nasza strona była dobrze pozycjonowana. Ta zależność jest prawidłowa i faktycznie tak się dzieje, że na przykład pozycjonowanie strony w małym miasteczku może nas kosztować 300 lub 400 złotych, a efekt pozycjonowania może się utrzymywać na przykład przez pół roku. Podczas trwania tego czasu, nie musimy dodatkowo inwestować w pozycjonowanie strony. W Warszawie niestety tak łatwo nie jest. Po pierwsze stawki za pozycjonowanie strony w Warszawie zaczynają się od 900 zł za miesiąc, a zamykają najczęściej na trzech lub czterech tysiącach, no i niestety ale pozycjonować trzeba w trybie ciągłym, czyli nie możemy tak naprawdę zaprzestać pozycjonowania, bo bardzo szybko zmarnotrawimy efekt pracy, jaki  w poprzednich miesiącach wypracowaliśmy.  Mówiąc wprost, pozycjonując stronę w Warszawie, musimy liczyć się ze stałymi kosztami na poziomie od tysiąca do czterech tysięcy złotych.

Nie są to oczywiście pieniądze małe, ale na pocieszenie możemy powiedzieć, że wiele firm pozycjonerskich zaczyna walczyć o klienta, za pomocą takiej taktyki, że pierwsze dwa lub trzy miesiące pozycjonowania strony mamy za darmo, więc możemy tak naprawdę w tym czasie zweryfikować, czy dana firma radzi sobie z pozycjonowaniem naszej strony internetowej oraz możemy zobaczyć, czy faktycznie pozycjonowanie przekłada się na większą ilość klientów, ponieważ jeżeli tak się nie dzieje, to albo pozycjonowanie jest nieprawidłowe albo po prostu, nie przynosi spodziewanego rezultatu i fizycznie nie opłaca się nam.

Czy taka inwestycja w pozycjonowanie się zwróci?

Rozwiniemy nieco tematy poruszone pod koniec ostatniego fragmentu. Przede wszystkim musimy tutaj zwrócić uwagę, że pozycjonowanie nie powinno być dla nas tak naprawdę kosztem, to powinna być inwestycja. Innymi słowy każda wydana na pozycjonowanie złotówka, powinna nam się zwrócić przynajmniej kilku lub kilkunastokrotnie. Jeżeli tak się nie dzieje lub na przykład nie widzimy żadnych efektów pozycjonowania, w postaci zwiększonej liczby klientów, czy tego, że zostawiają u nas oni więcej pieniędzy, no to tak naprawdę pozycjonowanie nie przynosi efektów, które powinno. Pozycjonowanie dla samego pozycjonowania, nie jest dla nas w żaden sposób niczym atrakcyjnym. Jest wtedy dla nas faktycznie tylko i wyłącznie kosztem, a dodatkowo podkreślmy, że kosztem totalnie nie potrzebnym, jeżeli pozycjonowanie nie przynosi nam dochodów.

Comments are closed.